#13 Fijne feestdagen en update

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik jullie fijne feestdagen wensen. Ik hoop dat iedereen gezond is en nog iets kan vieren deze dagen. Daarnaast ook alvast gelukkig nieuwjaar! Maar ik zal vast een hoop van jullie spreken voordat het zover is :). Ik schrijf deze blog om even een kleine update te geven over wat ik doe en hoe het gaat.

Afgelopen half jaar was niet heel anders dan het halve jaar daarvoor, voor de zomervakantie. Uni is nog steeds zo veel mogelijk online, pabo is ook veel online, al mag ik 2 keer in de periode naar de HAN komen om 's avonds les te krijgen met de helft van mijn klas. Dat is altijd erg gezellig, vorige keer hebben we zelfs pizza's besteld om even bij te kletsen met de mentorgroep! Daarnaast hebben we veel online evenementen vanuit de studievereniging en eet ik vaak samen met 1 of 2 vriendinnen en mijn huisgenootje. Ik probeer ook veel te sporten, drie keer in de week, om nog wel lekker te bewegen en even van mijn studentenkamer af te gaan. In de eerste periode heb ik een frisbee cursus gedaan, 12 frisbee trainingen voor beginners, met aan het einde een toernooitje! Dit was echt zo ontzettend leuk, ik hoop dat ik dat snel weer voort kan zetten als de maatregelen het weer toe staan. In de tweede periode, van de herfstvakantie tot de kerst, heb ik sportklimmen gedaan. Hier heb ik vorig jaar ook een cursus voor gevolgd, dus nu heb ik weer wat extra technieken geleerd en is er elke week weer een grotere uitdaging! Daarnaast ben ik ook lekker aan het boulderen met een frisbee-vriend, tennissen met mijn huisgenootje of zelf aan het zwemmen of yogaen. Genoeg te doen in ieder geval!

Oja, helemaal vergeten te vertellen over mijn stage. Ik loop vanaf de herfstvakantie stage bij een basisschool in Nijmegen, op 10 minuutjes fietsafstand! Elke maandag ben ik te vinden bij de kleuters, groep 1/2, waar de kinderen 4-5 jaar zijn. In het begin was het even wennen, want ze zijn zo veel aan het spelen! Hoe moet ik ooit lessen gaan geven, dacht ik. Maar ondertussen heb ik meerdere kringen gegeven, een rekenspelletje tijdens de fruitkring, een boek voorlezen tijdens de ochtendkring of een woordenschatles tijdens de middagkring. De concentratie van de kinderen is echt minimaal haha, dus je moet het interessant en interactief maken! Mijn klas is heel leuk, er zitten kinderen in van verschillende achtergronden, wat het dus heel gevarieerd maakt, ook qua niveau. Dit is niet altijd makkelijk, en ik ben de helft van de tijd ook politieagent, maar het is wel een hele leuke uitdaging! De kinderen zijn erg zorgzaam voor elkaar en vanaf het begin kreeg ik ook van een paar kinderen meteen knuffels. Ik heb twee weken geleden een hele week stage gelopen bij de kleuters, en ik begon echt te merken dat ze nu weten wat ze aan mij hebben en mij als hun eigen juf zien. Zelfs de kinderen die het wat moeilijk vinden om met veranderingen om te gaan en aan nieuwe mensen te wennen, gaven mij spontaan een knuffel! Dat was wel echt fijn, ik voel me ontzettend op mijn plek in de klas en op de school. Mijn mentor begeleidt mij super goed en ook de andere docenten zijn attent. De scholen zijn nu natuurlijk dicht, door de kerstvakantie maar ook nog langer door de maatregelen. We hadden een kerstviering gepland op donderdagavond, maar dat is een improvisatie kerstviering geworden op de dinsdagmiddag. Gelukkig kon ik daarbij aanwezig zijn en heb ik de kinderen ook gedag kunnen zeggen, 4 weken elkaar niet zien is toch wel lang! Ik mag na de vakantie nog wel naar stage komen, dan gaan we thuiswerkboekjes uitdelen zodat de kinderen thuis door kunnen werken. Ik ben erg benieuwd hoe het verder ingedeeld gaat worden, want dat is mij ook nog niet duidelijk.

Zo, dat was even mijn update over de uni, de pabo en mijn stage en mijn studentenleven daarnaast :). Hopelijk mogen de scholen snel weer open en de groepslessen op het sportcentrum snel weer doorgaan, dat maakt mijn leven al een stuk beter! In ieder geval nu lekker vakantie en samen met Jochem zijn deze twee weken, is ook heerlijk.

Fijne kerstdagen, alvast een gelukkig nieuwjaar. Ik wens iedereen een 'healthy and happy' 2021!

Knuffels Sylke



Reacties

Reacties

Edwi

Wat heb je er weer veel van gemaakt Sylke dit jaar!
Een heel goed 2021 toegewenst!!

Opi

Ha Sylke,
Allereerst voor jou en Jochem een gelukkig nieuwjaar. We zullen maar hopen dat al 't voorzichtige en afstandelijke gauw voorbij is zodat ik je weer en knuffeltje kan geven als we elkaar zien. Je hebt een leuk verslag geschreven over het afgelopen jaar. Je had er natuurlijk al veel van verteld als je bij ons was, dus het was me niet helemaal onbekend.
Fijn dat je een leuke groep hebt waar je zo af en toe mee samen kunt komen en dat je je stage met de kindertjes leuk vindt. Je doet het goed. Ik hoop dat je weer gauw je studie op een normale manier kunt voortzetten.
Groetje, kusje opi.

Omi

Hoi Sylke ,het was leuk om te zien dat je ons nog laat weten hoe het met je gaat,.
Maar we zijn steeds benieuwd dus we melden ons ook als het te lang stil is ge weest.
We genieten van je verhalen en het plezier dat je uitstraalt.
Liefs van omi.

Yvonne

Ha sportieve juf! We wensen Jochem en jou een spetterend en sportief 2021 waarin je kunt ontdekken waar je interesses en kwaliteiten liggen, op gebied van werk, sport en mensen om je heen! Wat een heerlijk verhaal weer, fijn om je zo te volgen. Dikke knuffel :-)

eriK

Hey Sylkiwi,
Wat leuk om weer op de hoogte te worden gehouden van je afgelopen jaar! Veel te weinig gezien natuurlijk. Je bent lekker actief en ik zie je ook helemaal voor me als lieve juf.

Ook voor jullie alle goeds en gezonds voor 2021 en hopelijk zien we elkaar snel weer eens!
Liefs eriK

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!