#11 'Thuis' in Nederland en Nijmegen

Hallo lieve mensen,

Een nieuw berichtje na lang wachten, ik kreeg al wat commentaar dat ik weer eens wat moest uploaden ;). Hierbij ga ik jullie vertellen over hoe het was om thuis te zijn, mijn studie en het leven in Nijmegen!

De thuiskomst in Nederland was heel fijn, ik heb al snel het grootste deel van mijn familie gezien en een meidenavondje gedaan met mijn vriendinnen. Thuis was het even gek, om op de plekken te zijn waar ik overna heb gedacht of mezelf had ingebeeld. Het voelde zo vertrouwd maar ook weer heel nieuw. Ik vond bijvoorbeeld dat de keuken veel kleiner leek, ik weet niet of dat ligt aan dat ik misschien gegroeid ben, of dat ik in mijn herrinnering een beeld had van de keuken, en dat die niet helemaal meer overeenkwam. Het was heerlijk om een paar dagen vakantie te hebben en de tijd voor mezelf te nemen, maar ik verveelde me al snel.

Dus ik was erg blij toen ik me klaar kon maken voor het studentenleven! Ik doe nu de Academische Pabo in Nijmegen. Dat is een combinatie van pedagogische wetenschappen aan de Radboud Universiteit en de pabo aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. De combinatiestudie duurt 4 jaar, en is best zwaar omdat je twee studies tegelijkertijd doet. Ik vind het super leuk en voel me erg op mijn gemak. De vakken zijn interessant, je ziet wel echt een verschil tussen de praktische pabo en theoretische uni, ik vind de afwisseling heel fijn. Daarnaast zijn er ook hele gezellige medestudenten. Via de pabo loop ik één dag in de week stage, bij groep 3, en dat is super leuk om te doen.

Het leven in Nijmegen gaat mij goed af. Ik woon op kamers met 3 andere meiden (waarvan één Femke, een vriendin en studiegenootje die ik heb geintroduceerd in het huis en nu mijn benedenbuurvrouw is). Het is dichtbij het centrum en alles is prima te fietsen. Ondertussen ben ik ook aan het sporten, zometeen ga ik zwemmen met een studiegenootje en gisteravond heb ik sportklimmen gedaan. Ook vind ik yoga en boulderen erg leuk. Via het sportcentrum van de uni kan je veel verschillende sporten uitproberen en ik ben daar al goed mee op weg!

Ik merk dat ik veel heb gehad aan mijn tussenjaar, ik denk dat ik veel socialer ben en makkelijker vrienden kan maken. Daarnaast kan ik beter omgaan met veranderingen en weet ik wat ik van mezelf kan verwachten. Natuurlijk gaat het ook weleens minder goed en zit ik dan 's avonds laat nog te stressen voor een verslag dat ingeleverd moet worden, maar over het algemeen heb ik het studieleven goed op orde ;). Ik mis Nieuw-Zeeland wel enorm, vooral mijn leven daar, de natuur en surfen... Als iemand dit leest en een beetje ervaring heeft met surfen in Nederland, hoor ik het graag, want ik kan niet wachten om me weer even helemaal één te voelen met de oceaan.. Ik heb nog af en toe contact met mijn gezin in Nieuw-Zeeland, het wordt zomer daar en ik ben ontzettend jaloers! Ook ben ik al één keer naar Nina in Duitsland geweest, het was heel fijn om weer met haar te zijn.

Ik vroeg me af of jullie, als lezers, vrienden of familie, het leuk vinden als ik nog meer blogs schrijf. Niet te vaak, maar af en toe gewoon even een update over hoe het met mij gaat en waar ik me mee bezig houdt, laat me ook weten wat je dan leuk vindt om te lezen. Ik schrijf de blogs met plezier, en vind het voor mezelf ook leuk om later terug te lezen.

Ik hoor het wel. Geniet van je dag!
Veel liefs.

Sylke

Reacties

Reacties

Oma Loekie

Wat weer een fijn verhaal.
Zo van alles wat , vind ik leuk. Over je studie, je vrienden, de sport, etc
Zo blijf ik toch een beetje bij !
Mooi dat het zo goed gaat.
Veel liefs, oma

Omi

Ik vind het heel leuk om je belevenissen te lezen .
Je mag ook wel eens een anekdote uit de klas vertellen .
Liefs

Opi

Ha Sylke. Leuk geschreven en inzicht gegeven hoe je het vond om weer thuis te zijn na Nw. Zeeland. We zullen et leuk vinden bij te zijn via je blogs, maar natuurlijk ook met je verhalen als je zin hebt om in Elden te komen.
Toedeloe.

Joke en Erik M-T

Lieve Sylki,
Ja wij vinden het zeker leuk om je blogs te lezen, dus van ons mag je blijven schrijven!
Wij zijn ons aan het klaar maken voor onze reis naar NZ. Eens kijken of het klopt wat je allemaal geschreven hebt :-). Succes verder met je studie en je lover en mijn auto (hahaha) en wrs tot ergens in februari!
Liefs Joke en eriK
Jokeenerik.reismee.nl

Barbara

dank je wel voor het leuke inspirerende "laatste hoofstuk" en de start van het volgende avontuur....heel veel succes en plezier het verhaal gaat verder, nieuwe hoofstukken worden toegevoegd...

Edwi

Wat een geweldige duizendpoot ben je Sylke. En gezellig met vriendinnen in één huis. Succes met alles.
liefs

Yvonne en Peter

Natuurlijk willen we je graag blijven volgen!
Leef, lach, geniet en heb lief!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!