#12 Hoe ik mij staande hou als student in deze coronacrisis

Lieve familie en vrienden,

Een berichtje vanuit thuis. In deze gekke tijden, is bijna iedereen wel thuis. Allereerst wil ik jullie allemaal een virtuele knuffel geven, we komen hier samen doorheen, hou vol en blijf thuis   . In deze crisis gaat alles allemaal net even anders. Hoe ga ik hiermee om, hoe doet mijn studie dat en waar ben ik allemaal mee bezig?

Op het moment ben ik bij Jochem zijn familie. We reizen met z'n tweetjes ongeveer om de week van Jochems ouders naar mijn ouders. Het is fijn om zo veel tijd met Jochem door te brengen, de langste tijd die we echt samen zijn geweest haha! We hebben vorige week gevierd dat we een jaar hebben :). We houden het tot nu toe goed vol en hebben genoeg dingen om ons bezig te houden. 

De plantjes van mijn kamer in Nijmegen heb ik een paar weken geleden al gered. De koelkast is leeggehaald en alles wat binnen een halfjaar over de datum kan gaan, heb ik meegenomen. Ik verwacht er de komende periode niet te zijn, maar hou wel mijn kamer aan, omdat het zo een fijne kamer is.

Mijn studie gaat wel 'gewoon' door. Van de universiteit heb ik alle colleges online. Sowieso worden de colleges altijd opgenomen (super handig, want dan kan je nog eens iets terugkijken als je half in slaap bent gevallen ;p). Ze hebben de colleges van vorig jaar online gezet zodat ik alles in mijn eigen tijd kan bekijken. Ik volg de planning die we normaal gesproken ook zouden volgen, dus daar zit eigenlijk geen verandering in. Ik heb maandag een online tentamen vanuit huis gemaakt. De tentamens die ik normaal gesproken in een grote sportzaal op de universiteit maak, zijn al op de computer. Alleen het feit dat ik nu thuis zat was even gek. Het tentamen was openboek geworden, dus ik had een extra scherm erbij om tussen mijn aantekeningen te kunnen zoeken. Ook had ik een heel schema gemaakt voor mijn literatuursamenvatting. Per onderwerp of begrip kon ik precies zien op welke pagina die te vinden was. Er zat wel een tijdslimiet aan het tentamen, twee minuten per vraag, zodat het niet perse een opzoek-tentamen werd maar je ook je eigen inzicht moest gebruiken.

Van de hogeschool heb ik online lessen. We volgen het normale rooster en doen dit via Microsoft Teams. Ik moet op sommige dagen om 9 uur voor mijn laptopje zitten, met de hoop dat de leerkrachten niet vragen om mijn camera aan te zetten ..... :). De lessen duren anderhalfuur lang, wat normaal gesproken al veel is, maar zeker achter een laptop vind ik dat lang. We doen gelukkig wel veel interactieve opdrachten en krijgen ook mogelijkheden om vragen te stellen. Toch is het wel heel anders om het zo te doen, ik zit liever in een echte klas met mijn medestudenten. De verslagen en andere opdrachten gaan allemaal door, soms aangepast. Hier ben ik nog aardig druk mee.

Na de persconferentie van dinsdag is het weer duidelijk geworden dat de basisscholen binnenkort open gaan. Ik weet nog niet hoe dit gaat met mijn stageschool, of ik welkom ben en hoe ze de lessen gaan vormgeven. Ik hoop in ieder geval dat ik wel naar stage mag, er valt in deze periode natuurlijk ook een hoop te leren.

Naast het werk voor de uni en school probeer ik veel leuke dingen te doen. Zeker met dit lekkere weer is het heerlijk in de tuin of daarbuiten. Ik heb Jochem leren skateboarden, soms gaan we skeeleren, doen we yoga of workouts. Ook hebben we al ontzettend veel lekkere dingen gebakken: kwarktaart, monchoutaart voor mama's verjaardag, worteltaart voor allebei de familie één keer, chocolade taart voor ons 1jaar en nog meer. Heerlijkkkkk! Ik probeer daarnaast veel creatieve dingen te doen, zo ben ik eindelijk weer bezig met schilderen op nummer, maak ik verjaardagskaarten voor mijn vrienden die ik nu niet kan bezoeken en ben ik veel aan het tekenen. Toevallig heeft de moeder van Jochem gisteren een naaimachine gevonden, ik ben meteen naar de tweedehandswinkel gegaan voor wat stofjes, dus die ga ik zometeen uitproberen. Wie weet loop ik straks in een zelfgemaakt jurkje rond!

Ik probeer mijzelf dus zoveel mogelijk te vermaken, maar soms is het ook heerlijk om even een dagje niets te doen. Lekker in de tuin liggen of een lange wandeling maken met de hond. Ik hoop dat het jullie ook lukt om er iets van te maken deze tijd. Veel sterkte en succes. 

Heel veel liefs en hopelijk tot snel weer een keer,

Sylke


Reacties

Reacties

Oma Loekie

Wat weer een positief verhaal .Sylke. Je staat stevig rechtop hoor ! Met alle creatieve en sportieve activiteiten hoef je je niet te vervelen. Fijn dat Jochem en jijj nu ook meer tijd voor elkaar hebben, geniet er van. En straks kan je misschien weer stage lopen. Super hoor.
Liefs, oma Loekie

Opi

Ha, Sylke. Je hebt een goed inzicht gegeven van wat je naast je studie zoal in je vrije tijd doet. Dank je wel, leuk te lezen. Zolang de hogeschool de deuren dicht houdt zul je wel niet op stage gaan denk ik, want dat wordt toch geregeld vanuit de hogeschool?
Nu jij Jochem skateboarden geleerd hebt, leert hij jou zeker boksen? Is hij een beetje handig met taarten bakken? Groetjes, veel plezier met alles

Yvonne

Heya! Goed te lezen hoe jij in deze rare wereld leeft en je staande houdt. Als je weer stage mag lopen van de hogeschool, zullen ze je op school met open armen ontvangen denk ik. Kleinere klassen is meer leerkrachten nodig. Blijf gezond en maak er het beste van! Liefs, Yvonne

Edwi

Wat een gekke tijd Sylke en zo goed om te lezen wat je wel allemaal doet en zo creatief!! Leuk hoor!
Geniet maar even van zoveel vrijheid en ook weer goed als straks weer open gaat. Take care!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!