#8 Wat ik op deze woensdag heb gedaan, surfen en alleen maar genieten!

Hoihoi,

Vandaag de dag op woensdag 6 maart, 18.30 heb ik dit geschreven met idee om even mijn dag te delen met mijn gezin thuis. Die hebben mij waarschijnlijk een halfuur zien typen zonder uiteindelijk iets te sturen want het bleek toch iets uitgebreider te worden dus hierbij; geniet mee van de nieuwe blog!

Geweldige dag gehad vandaag! G had een vrije dag dus ik mocht de ochtend vrij nemen waardoor ik iets langer kon slapen, maar niet te lang want de surf zou super goed zijn! Dus opgehaald door Nina en Lea (twee Duitse au pair vriendinnen) en in Muriwai boards gehuurd. In de zee Sophia tegengekomen die met haar eigen board al eerder was gegaan. De surfconditions waren echt perfect! Beetje sterke stroming maar offshore wind, lange periode en niet te hoge golven maar genoeg groene, super! Heb een heleboel goede waves kunnen catchen en het was zó gezellig met Nina en Lea! Nina en ik zitten ongeveer op hetzelfde level en hadden zelfs een paar golven samen kunnen pakken. Waarvan eentje zo dicht bij elkaar dat we half botsten en allebei van ons board af moesten springen om niet helemaal te crashen. Elke keer elkaar aanmoedigen en joelen als je helemaal tot het strand kon. Ook kan je ons vaak het surfersign zien doen als zo iets van ‘good surf mate’, waarbij je een vuist maakt maar je pink en duim uitsteekt, deze emoji ??????. Zonnetje op onze rug, wat perfect is want ondergaande zon is mooi maar schijnt wel in je ogen. Soms een beetje koud in mijn shortie, das een wetsuit met korte mouwen en benen, maar heerlijk het zeewater voelen en beetje zon pakken! Blauwe plekken en wat schrammen ook aan de collectie toegevoegd. Een paar keer twee surfboarden (omhoog) gedragen omdat Lea een beginner is en dus ook een groot zwaar board heeft die beter met 2 te dragen is. Na onze twee uur surfboard hire nog teruggegaan naar het strand en de andere surfers bewonderd, denkend aan onze spierpijn van morgen. Terug in de auto met goede muziek, ramen open en de wind in mijn haar dat touw is door het zeewater en de zon.

Thuis G gesproken, die van plan was wat later te gaan surfen vandaag.Enthousiast over mijn ochtend verteld, wat een surfchicks zijn we ook allebei geworden! Nog wat kunnen lunchen, douchen, mijn wetsuit kunnen uitspoelen en weer op weg naar school! Woensdag vandaag, dus Alanah heeft zwemmen. Ondertussen ook zo wat vrienden gemaakt, op school, maar nu ook bij het zwemmen een Nederlandse vader die hier sinds zijn 6e woont (dus communiceren is makkelijker in het engels) en ook surft. Toevallig een paar weken geleden op school in gesprek gekomen doordat ik een au pair vriendin weer was lastig aan het vallen met mijn surfverhalen ;). Hele halve uur van de zwemles over surfboards, surfstranden en surfcondities gehad. Daarna zijn dochtertje en Alanah meehelpen omkleden en met Lani op weg naar kindy! Ethan opgehaald en naar huis, waar de kids tv mogen kijken terwijl ik kook.

G kwam rond een uur of 5 thuis na haar surfen, was een iets minder succes doordat ze er met lage tij was. Een restje risotto met andere restjes gecombineerd voor mezelf en heerlijk buiten in het zonnetje opgegeten, met G en goede muziek. Wat een genieten! Zit er nu nogsteeds en G is ondertussen naar bed, de kids ook, maarja je weet hoe dat gaat, die rennen nog stiekem naar elkaars kamer en spelen daar ‘zachtjes’. Jedi, de hond, loopt rond om de kust te checken en ploft dan naast me neer, iedereen is moe en ik ga ook zo richting bed. Wat een ultieme dag was dit, ik weet dat perfect niet bestaat maar mijn blijheid en genietlevel staat zeer hoog. Wat een geluk ook dat ik mijn inspiratie om dit berichtje te maken heb gevonden. Het begon als een vrolijke dagindeling die ik naar mijn familie wilde sturen maar eindigde in een blog, die mijn familie alsnog te lezen krijgt ;). Nog een boek lezen in bed met thee en dan ben ik helemaal voldaan. Uitgeput van de fysieke inspanningen en sociale bedoelingen maar enorm gelukkig dat ik deze dag zo heb mogen invullen.

Dankjewel voor het lezen, onthou dat natuurlijk niet alle dagen zo goed zijn als deze, maar dat je wel zelf de appels van de boom moet plukken (is dit een spreekwoord of heb ik dit nou zelf zo ineens opgeschreven?). Maak het beste van je dag, geniet van de mensen om je heen en de dingen die je wél mag en kan doen.

Heel veel liefs,

Je surfchick sylke

Reacties

Reacties

Omi

Wat moet ik hierop schrijven?
Geweldig Sylke .toppy hoor. Dit neemt niemand je meer af .
Van die appel goed gevonden hoor.
Lieve knuffels omi.

Tito klaas

Met zo een surf ervaring kan de dag niet meer kapot!!! Good as gold!! ?

Arend

Mooi, super, PERFECT.

Love!

eriK

wow!
dikke kus!

Liesbeth

Wow superleuk!! Wat een heerlijke ervaring en herinneringen ben je daar aan t maken! Van die boom en die appels is een afgeleide zeker van ‘het leven is een feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen! Ik heb ook een dagje vrij en ga met een vriendin en de ezels over het strand lopen, uitwaaien! Niks shortie of board, want het is hier koud en nat! ?

Barbara

o wow wat een super dag en wat heerlijk om even met door jouw pen het mee te mogen beleven en 'bijna' kunnen voelen.
pluk de dag en ja een appeltje op zijn tijd erbij is dan een super bonus. liefs barb

Mama

Ja wat zul jij sterk zijn, ik hou het bij roeien op de golven van de vrachtschepen en de harde wind momenteel op de IJssel!

Peter

Muriwai Beach, nooit van gehoord of gezien.... ? enjoy.

Yvonne

Zoals je op de beach verlangend keek naar de surfers en ons toelichting gaf, zo spetterend vertel je ook! leef, lach, geniet en heb lief! Liefs.

Opi

Je hebt weer een prachtig verhaal geschreven over een gouden surfdag.
En vergeet niet dat de wind het heerlijk vindt met je blonde haren te spelen en dat de aarde ernaar hunkert je blote voeten te kussen.
Zoentje.

Oma Loekie

Een dag met een gouden randje !
Pluk maar veel lekkere appeltjes, dat is gezond ,!!!
Je bent een hele lieve surfchick.
Oma Loekie

Ellen Wilms

Niet geweten dat je ook zo'n sporter bent. Gaaf dat je je zo kunt uitleven, want dat surfstrand ligt niet altijd zo dichtbij.
Lieve groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!