#7 vakantie in Japan

Hey mensen, kleine disclaimer - ik heb deze blog een maand geleden geschreven vanuit het vliegtuig van Japan naar Nieuw-Zeeland. Ondertussen zal ik een nieuwe blog proberen te schrijven maar voor nu kunnen jullie het hier nu even mee doen. Freya heeft ook een blog geschreven, precies over het gedeelte dat niet in deze blog zit, en ook met andere leuke feitjes dus zonder dat we het van elkaar wisten vullen we elkaar super goed aan! Mocht je die niet hebben gekregen, maar wel willen lezen, laat dat even in de reacties weten. Voor nu, enjoy!


Kon’ nichiwa!

Zo, eventjes geleden maar er zijn zo ontzettend veel dingen dat ik niet wist waar ik moest starten en hoe ik moest beginnen. Ik zal nu mijn reisplannen over het algemeen vertellen en ingaan op Tokyo.

Iets van een paar maanden geleden hadden mijn zussen en ik het plan om elkaar te ontmoeten op het eiland Okinawa. Freya & Ella en Myrthe & Tenz zouden daarheen vliegen na kerst en dan daar een paar dagen blijven zodat we samen nieuw jaar konden vieren. Zo gezegd zo gedaan, de vliegtickets van waren geboekt! Freya, Ella en ik zouden na Okinawa nog doorreizen naar een ander eiland en dan richting Kyushu, het grote zuidereiland van Japan. Daar was het plan: Kagoshima, Akune, Kumamoto, Beppu, Osaka waar F&E het vliegtuig zouden pakken voor de volgende bestemming en ik naar Tokyo zou gaan. Vanuit Tokyo had ik een vlucht naar Christchurch met een lange tussenstop in Fiji, 24 uur.

Het verblijf op Okinawa eiland met mijn zussen en hun partners (ondertussen kan ik die ook gewoon broer en zus noemen <3) was super leuk. Het was zo gezellig om weer even familie om me heen te hebben. Ook natuurlijk gek druk met zn vijfen en zoveel meningen en reisverhalen maar wat was het leuk om die te delen. Ik kreeg te horen dat ik volwassener leek en ben, Ella heeft me een paar keer de oudste zus genoemd in mijn gedrag haha.

Na een week met zn allen gingen Myrthe & Tenz weer naar huis (Tokyo) voor de studie en Freya, Ella en ik door naar de volgende bestemmingen. Ik ga hier later misschien nog een blog over schrijven maar voor nu wil ik het vooral even over Tokyo hebben. In Osaka hebben F&E en ik afscheid genomen want zij gingen door naar Hawaii en ik wilde nog een paar dagen in Tokyo blijven. Het was even lastig om doei te zeggen want ik zou ze weer voor een halfjaar niet zien en het was zo gezellig geweest de twee weken samen. Ik heb Ella veel beter leren kennen en we zijn erachter gekomen dat we best veel op elkaar lijken, wat is dat toch met die partners van mn zussen ;). We hebben ontzettend veel gezien met zn drietjes en ik heb super genoten, thanks to you guys!

En toen stond ik er ineens weer in mn eentje voor, niet voor lang, maar na drie weken met zoveel company was het wel even anders maar ook wel fijn. Ik heb de supersnelle shinkansen trein genomen die van Osaka naar Tokyo reed in iets van 3 uur. Had ontzettend veel geluk met het heldere weer dat ik zelfs Mt Fuji heel goed heb kunnen zien (kijk bij foto’s!). In Tokyo had ik een soort cellular hostel, dus dan heb je echt alleen een hokje van een bed met een gordijntje en verder zijn er dan wat douches en wc’s maar thats it. Wel allemaal schoon en aardig nieuw want dat is de norm daar. ‘s Avonds meteen al met Myrthe & Tenz afgesproken, wat mega gezellig was. We zijn naar een soort foodfestival in een grote indoor dome gegaan en hebben daar ook een show kunnen bijwonen. We zijn rondgelopen door het park met allemaal attracties en daarna hebben ze mij de uni en hun kamers laten zien. Wat een dag en wat een goede eerste indruk van Tokyo heb ik gekregen.

De volgende dag heb ik meteen een dagkaart gekocht voor de trein want het openbaar vervoer is bestwel goed in Tokyo. Ik heb geprobeerd alle tips van de twee kenners(M&T) op te volgen en zo ben ik terechtgekomen bij superdrukke winkelstraten, mooie parken, speciale tempels, het bekende en drukke kruispunt Shibuya, Tokyo Tower en fancy, dure shoppingmalls. Al met al was dat een bomvolle dag en mn voeten deden pijn toen ik ‘s avonds M&T weer ontmoette om wat samen te eten.

De tweede dag heb ik het wat rustiger aangenomen en heb ik de morgen rondgebracht in Ueno park, heel groot met meerdere tempels, een pagoda, musea (die helaas bijna allemaal dicht waren doordat het maandag was) en ontzettend veel straatmuzikanten. Het enige museum dat open was, was het Ueno Royal museum en die had een tentoonstelling van Nederlandse kunst met Vermeer in de hoofdrol. Na enige twijfel of het het geld waard was vond ik het toch interessant om te weten hoe wij met onze kunst in Japan beschreven werden. Het was super druk en ik had niet verwacht dat dit zo populair zou zijn maar kunst is hier een groot ding. Na het museum ben ik door drukke grote en kleine straten helemaal naar een gigantisch tempelcomplex gelopen. Er waren veel plekken en manieren om een prayer te doen, zo is er net voor de tempel een tafel met twee bowls met een soort as, of er zijn meerdere wierook plekjes, ook kan je een prayer op een houten hanger schrijven en ophangen aan een soort rek, dan zijn er nog een soort kastjes en dan moet je een metalen koker schudden, er zijn briefjes die je kan kopen en openmaken, dan weer op moet vouwen en aan een boom kan knopen. Al met al een heleboel dingen, en aan mn beschrijvingen te lezen kan je vast merken dat ik 80% van de tijd ook niet weet wat ik aan het doen ben haha! Gewoon maar opletten hoe je voorgangers het doen en dan proberen om zo datzelfde zo goed mogelijk na te doen :). Een keer hebben Freya en ik zo’n Japans briefje geopend om daarna aan een boom te knopen. Met google translate zijn we er zo’n beetje achtergekomen dat we niet te veel moeten haasten en goed de tijd nemen voor alles en dat we veel goede inkopen moesten doen. Daarnaast gaf google translate ons nog een heleboel onzin dus wij hebben er maar van gemaakt dat we moeten genieten van alle momentjes en zowel tastbare als denkbare herinneringen moeten koesteren. Nou dat gebeurt zeker!

Na de tempel ben ik doorgelopen naar de skytree, en meeeega hoge toren (634m) die uitzicht heeft over een groot deel van de stad (niet alles natuurlijk want Tokyo is inmens groot). Er zijn twee verdiepingen, op 350 meter en 450 meter hoogte. Ik vond het het waard om meer te betalen en naar de hoogste verdieping te gaan, want het weer was super helder en ik had het perfect getimed door een halfuur voor zonsondergang boven te zijn. Het was zo magisch om de zon te zien zakken en de lampjes een voor een aan te zien gaan (of ineens allemaal tegelijk want het blijft een technologische megastad natuurlijk). Met weer een heleboel geluk heb ik Mt Fuji kunnen zien wat de zonsondergang nog bijzonderder maakte. Wauw. Wat een mega grote stad en wat mag ik mezelf toch even trots voelen dat ik hier op deze hoge toren gewoon me gewoon over freaking Tokyo sta te verwonderen.

Eenmaal helemaal donker en mijn mobiel overvol met foto’s ben ik terug naar mijn hostel gegaan om die aan Myrthe en Tenz te laten zien. De wijk waar mijn hostel was heet Shinjuku en dat is een van de grote busisnessdistricten, de Koreaanse wijk zit er dichtbij en daar hebben we weer heerlijk gegeten. Dit was ook de laatste keer dat ik Myrthe en Tenz zou zien, aangezien het mijn laatste avond in Tokyo zou zijn. Het was super gezellig om ze allebei in hun nieuwe thuis te zien en ik ben nogsteeds erg onder de indruk van hun Japans.

Voor mij was het de volgende middag dan ook tijd om het land te verlaten. Ruim drie weken Japan waren echt niet normaal geweldig. Ik had geen idee wat ik kon verwachten van dit land met de speciale cultuur. Daadwerkelijk alles is anders maar ik vond het leuk om eraan te wennen en ik weet zeker dat ik de komende dagen nog alles met twee handen aanpak, buig naar iedereen die ik wil bedanken en de warme wc brillen ga missen. Wat heb ik genoten van dit onverwachte avontuur en de tijd die ik kon spenderen met mijn geweldige familie. Wat voor een te gekke zussen en bonuszus en -broer heb ik toch. Ik ben een heel gelukkige 18-jarige en ik ben klaar voor mijn nieuwe avontuur!

Bedankt voor het lezen, ik heb aardig wat overgeslagen en vragen zijn zeeekerr altijd welkom! Reacties vind ik super leuk om te lezen, thanks daarvoor!

Heel veel liefs vanuit een vliegtuig op weg naar mijn ‘thuisland’. (NZ)

Sylke

Reacties

Reacties

Omi

Wat is het heerlijk wakker worden met zo,n gezellige mail.
Sylke ik geniet van je liefs omi.

Opi

Ha,die Sylke. Wat een leuk blog heb je geschreven. Zoveel gezien en meegemaakt en blijkbaar overal de weg weten en weer terug te vinden, knap hoor.
Dank je wel en geniet nu weer van het Nieuw Zeelandse.
Doei?

Oma loekie

Wat goed van je Sylke ! Alles in je eentje uit te zoeken en op avontuur uit te gaan. Wat heb je die korte tijd enorm goed besteed. Ëen schat aan indrukken. Fantastisch. Liefs, oma

Barbara

super bedankt voor de prachtige reisverhalen. Ook wij genieten mee met jullie avonturen.
liefs van ons

Joke

Wow! Geweldige familie, geweldig land en dus een geweldige tijd: koester het! En blijf zo genieten, gelukkige tiener! :-)
liefs

Tito klaas

En ik dacht dat jeouders ook best veel gereisd hadden.... Echt, jullie zijn een familie van super blog schrijvers, met een vaart erin nog sneller dan die trein daar in Japan! Mevrouw Sylke, bere leuk om te lezen, so keep them coming!!!

eriK

jeetje Sylke, wat een fijne blog weer!! Heerlijk om te lezen hoe je in je drukke programma toch nog stil kan staan en te beseffen dat je zo aan het genieten bent! Hou dat vast :-). Veel plezier weer in NZ
veel liefs

Edwi

Lieve Sylke wat word ik enthousiast van jouw verhaal over Japan. Je maakt wel wat mee in een au-pairjaar!! En hoe heerlijk om je zusjes met aanhang al die tijd mee te maken. En nu weer business as usual denk ik en vast ook leuk.
Geniet nog maar heerlijk van alle nieuwe dingen die op je af komen!
veel liefs van Edwi uit het verre Warnsveld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!