#5 Weekendtrips en sporten

Heya!

Met muziek op en spierpijn in mijn hele lichaam schrijf ik deze volgende blog! Ik heb zo ontzettend veel leuke dingen gedaan afgelopen dagen, die deel ik graag met jullie.

Vorig weekend heb ik mijn eerste weekendtrip gemaakt! Ik had zowel zaterdag en zondag vrij gevraagd en G vond dat goed. Zo zijn we vrijdagavond naar Raglan gereden, zo’n 3 uur ten zuiden van Auckland, aan de westkust. Ik ging samen met twee andere au pairs, die ik inmiddels vriendinnen kan noemen. Sophia en Maren zijn 19 en 20 en allebei uit Duitsland maar ook hier voor een jaar als au pair.

Na een goede en lange nacht zijn we zaterdagochtend opgestaan in ons hostel en hebben we lekker ontbeten voor een drukke dag in het vooruitzicht. ‘S ochtends zijn we naar de Bridal Veil falls gereden, dat is een supermooie waterval van 55 meter. (Kijk bij foto’s om deze te zien!!) We moesten weer op tijd terug zijn omdat Sophia en Maren een surfles hadden ‘s middags. Ik wilde ook heel graag surfen maar door mijn gezondheid leek dat niet zo’n heel goed idee (weer een ander verhaal). Het was het hele weekend super mooi weer en ik heb genoten om te zien hoe zowel Sophia als Maren allebei konden staan op hun surfboard aan het einde van de les! Het strand was prachtig en we besloten om terug te gaan om in het hostel avondeten te maken en dan met de ondergaande zon op te eten op het strand. Zo gezegd, zo gedaan. Met pasta, een kleedje, appelsap uit een mega fles en een cake als toetje hebben we lekker gegeten met de prachtige ondergaande zon. Moe maar voldaan zijn we in het schemerdonker naar het hostel gereden om daar wat te relaxen en vroeg te gaan slapen.

De volgende ochtend hebben we gekanood! We wilden heel graag naar de Pancake Rocks maar helaas waaide het te hard en konden we niet de zee op. Wel hebben we in een soort uiterwaard gevaren, met aardig hoge golven en een harde wind en stroming maar dat was super cool. ‘S middags wilden we naar het stadje, dat we al even gezien hadden de vorige dag en erg leuke winkels had. Daarnaast was er ook een gezellige creatieve markt waar we, ieder bij een ander marktkraampje, lunch hebben gehaald. Op de weg terug zouden we dicht langs Hamilton rijden en we besloten wat eerder te gaan om Hamilton te kunnen zien, een leuke stad maar niet heel speciaal. De weg terug was super mooi met ondergaande zon en goede muziek in de auto.

Daarnaast heb ik ook wat meer sporten uitgeprobeerd. Zo ben ik vorige week naar een indoor klimhal gegaan. Met een tuigje om en vertrouwen in de persoon die het touw vast heeft zo hoog mogelijk klimmen, blijkt best mijn ding. Ik hou altijd al van klimmen in de bergen en berggeitje spelen, dit was natuurlijk heel anders maar zo gaaf! Het ging me best goed af en ik ben bijna alle keren helemaal tot boven geklommen. De pijnlijke armen, schouders en benen was het zeker waard door de gezelligheid en voldoening, ik ga dit vaker doen!

Over twee weken is het hier schoolvakantie. De kinderen gaan dan altijd naar het zuidereiland om hun vader te zien, daardoor ben ik dus vrij. Ik wilde graag het noordereiland zien en gelukkig heb ik wat andere au pairs gevonden die ook vrij zijn en samen zijn we super druk met het plannen van de vakantie. Het plan is om via de oostkust naar Wellington te rijden en dan via de zuidkust naar New Plymouth om dan via Lake Taupo te rijden naar Auckland terug.

Ook ben ik natuurlijk nog veel met de kinderen bezig en nu het weer hier zo verbeterd spelen we veel buiten. Afgelopen weekend heb ik zelfs in een korte broek rondgelopen. De kiwi’s doen dat sowieso veel sneller, je ziet met 16 graden al veel korte broeken met bijvoorbeeld een sweater. En op dagen dat het dan net 18 of 19 graden is ‘s middags zie je mij ook in zo’n korte broek haha! Heerlijk dat de zomer eraan komt, het is echt te merken.

Ik las in de reacties wat opmerkingen over de kauri boom die in gevaar is. De kauri tree is een inheemse en eeuwenoude boom die ontzettend oud en groot kan worden. Ik heb er nog geen gezien omdat er nu ook veel tracks dicht zijn om deze boom te beschermen. Er is namelijk een ziekte die verspreidt wordt via aarde. Bij de tracks die wel open zijn is vaak een emmer met een borstel en desinfectiemiddel aanwezig om je schoenen schoon te maken voor en na het bewandelen van de track. Hier kan je meer lezen : https://www.aucklandcouncil.govt.nz/environment/plants-animals/pests-weeds/Pages/protect-our-kauri-trees.aspx

Zo, veel positiviteit deze keer haha. Ik merk dat ik heel blij wordt van het mooie weer en de gezellige uitjes met vriendinnen. Vergeet niet om de foto’s te bekijken, ik heb nog niet alle foto’s van het Raglan weekend dus die zal ik uploaden zodra ik ze heb. Bedankt voor alle reacties weer, ik kan niet zo goed antwoorden via hier maar vind het heel leuk om te lezen.

Oja, en bedankt voor de brieven! Mocht je ook wat willen sturen (vind ik ontzettend leuuuuuk) dan kan je even het adres vragen aan papa of mama, zo blijft het een verrassing voor me!

Heel veel liefs en spierpijn knuffels van the kiwi in the making,

Sylke

Reacties

Reacties

Tenz Dolmans

Hey Sylkiee! Super gaaf dat je zoveel leuke en nieuwe dingen uitprobeert en doet! Ik word er blij van om al je mooie avonturen te lezen!
Dikke knuffels uit Tokyo!

Omi

Dikke tuut voor je super verhaal.blij te horen dat je je weg wel kunt vinden .

Arend

What a beautiful story ! Again!
Great to read and to see that you’re enjoying so many different activities. “Exploring, really living life to the full”

Hejså! ???✨☀️?

eriK

hey berggeit,
met al die leuke dingen zul je over 2 weken wel aan vakantie toe zijn! :-)
Was weer een leuke blog en leuke foto's! You are doing great! Sterkte met je spierpijn!
liefs Erik

Yvonne

Hey semi kiwi!
Wat een heerlijk enthousiaste blog! Super dat je al leuke vriendinnen hebt om alles mee te beleven.
Heb je het zwembad al uitgeprobeerd? Tip als je richting lake Taupo gaat: ga de Tongariro crossing lopen!! En kleurrijke pools en geisers!
Liefs, voor jou iets dichterbij!

Opi

Ha,die Sylke. Je hebt weer een leuk en uitvoerig blog geschreven. Fijn dat je goede vriendinnen hebt,erg belangrijk. Jullie ondernemen nogal wat. Neem je ook nog wel voldoende rust voor jezelf?. Je geniet van de mooie natuur nu het voorjaar er aan komt.
Fijne vakantie alvast op het noorder eiland.?❤️?
Opi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!