#2 Mijn nieuwe familie, het huis en links rijden in ‘mijn eigen’ auto!

Hi there,

In deze blog zal ik mijn familie aan jullie voorstellen en schrijven over mijn nieuwe thuis, auto en omgeving! Vergeet zeker niet de bijbehorende foto’s te kijkenvoor een beter beeld.

Mijn gastfamilie bestaat uit drie/vijf gezinsleden; moeder, zoon en dochter (maar we kunnen de kat en nieuwe hond ook niet vergeten). De moeder, iedereen noemt haar G, is ontzettend aardig en zorgt ervoor dat ik alles heb en me thuis voel. ‘s Avonds als de kinderen in bed liggen, praten we veel, ze is heel geïnteresseerd en heeft zelf veel gereisd. Ze is niet van oorsprong Kiwi en heeft ook niet dat ontzettende NZ-accent, ik vind haar daarom ook heel goed te verstaan. G werkt lange dagen en daarom wil ze graag een au pair voor de kinderen en om haar te helpen met bijvoorbeeld het huishouden. Haar ex-man woont op het zuidereiland en daar gaan de kinderen vaak heen in de vakantie, maar ze zitten hier dus op school.

Het oudste kind is Alanah, ze is 7 jaar en gaat naar de basisschool. Ze houdt van spelen in het park en met Ethan’s auto’s of wat lezen en tv kijken. Alanah was al snel aan mij gewend en vind het super gezellig om iets met mij te doen. Alanah is erg zelfstandig en kan al veel zelf. Al moet ik nog wel haar veters strikken want anders vergeet ze die haha. Ook is ze geïnteresseerd in mijn mobiel en alles wat erop staat, wat niet altijd even handig is ;)...

De jongste van het stel is Ethan, van 4 jaar oud. Hij zit nu nog op de kinderdagverblijf maar gaat volgend jaar, in februari start het nieuw schooljaar, naar de zelfde basisschool als Alanah. Ethan houdt enorm van zijn auto’s en vind het leuk om met de kat te spelen. Daarnaast is hij ook gek op de tv en een bad! Kleding aantrekken en luisteren is voor Ethan wat lastig nog, maar ondertussen ben ik er ook achter hoe je dat tactisch kan stimuleren :). Ethan vond het in het begin soms moeilijk als zijn moeder er niet was, maar nu is hij ook gewend en vind hij het leuk om me allemaal vragen te stellen.

De familie heeft ook een kat, hij heet Raffi en is veel buiten maar als hij eenmaal binnen is vindt hij het heerlijk om aandacht te krijgen en op schoot te kruipen, daarnaast slaapt hij ook vaak op het bed van de moeder of een van de kinderen. En dan de nieuwe hond! 7-maand oude Jedi is een dag later aan het gezin toegevoegd dan ik. De Duitse Herder is in een asiel geboren doordat zijn baasje niet zo lief voor zijn zwangere moeder was. Gelukkig heeft Jedi er niets aan over gehouden en vind ze het super leuk om te spelen en te wandelen, maar is ze ook gek op aandacht. Achter het huis is een stukje met een hek eromheen waar Jedi altijd blijft, maar voor nu slaapt ze nog even in de garage ‘s nachts omdat het anders te koud is.

De familie woont in een heel mooi huis met maar een verdieping. Ik heb mijn eigen fijne kamer inclusief twee-persoons bed, kledingkast, nachtkastjes, ander kastje, stoel en tv! Al heb ik die laatste nog maar een keer aangezet haha. De keuken en woonkamer zit aan elkaar wat het heel gezellig maakt, en de studeerkamer zit er met twee grote deuren aan vast, maar die kunnen dicht. Ik deel een badkamer met de kinderen, wat prima gaat. De tuin hier is ook heel groot en achter het huis is een soort heuvel met prachtig uitzicht over het ‘dal’ en de andere heuvels met bossen, de weg en wat huizen. Aan de voorkant is een plek voor de twee auto’s (kom ik later nog op terug!), een moestuintje, een grasveld en het zwembad! Het is een 25meter bad, serieus, ik heb het uitgemeten want kon het zelf ook niet geloven, en kijk er nu al naar uit om mijn baantjes te gaan zwemmen zodra het zomer is. Tussen december en februari kan het lekker warm worden hier (25-30°C) en dan is een zwembad in de tuin echt suupeer!

En dan de nieuwe aanwinst waar ik enorm blij mee ben, ‘the red car’! Voor mijn komst heeft de familie een Mazda3 gekocht, omdat deze heel zuinig rijdt en dus ook economisch vriendelijk is :). Het is een automaat, wat super praktisch is met al die heuvels hier. Het links rijden was wel even wennen, gelukkig ben je vaak niet de enige op de weg en kan je dus andere auto’s volgen. Toch moest ik natuurlijk elke keer nadenken over afslaan, invoegen, rotondes (want die gaan ook de andere kant op), inhalen etc. De ruitenwisser en richtingsaanwijzers zaten ook aan de verkeerde kant voor mij, dus ik heb vaak de ruitenwissers aangedaan terwijl ik een afslag nam of mijn richtingaanwijzers aan zodra het ging regenen! Maar ik rij nu ongeveer een week in de auto en ben al helemaal gewend aan alles, hij rijdt ook zo fijn! Ik vind het leuk om uitstapjes te maken en de kinderen naar en van school te rijden met de blitse rode auto. Ondertussen gaat het richting aanwijzen, ruiten wissen en links rijden heel goed en ookal blijf ik alert om foutjes te voorkomen, het gaat meer vanzelf.

Tot zover mijn introductie aan jullie over mijn nieuwe thuis. Volgende zal een blog worden van mijn eerste ervaringen rond Auckland en met de kinderen! Bedankt voor het lezen en alle lieve reacties op de vorige blogs, ik word daar erg blij van en vind het leuk om te lezen dat jullie ernaar uitkijken en op de hoogte willen blijven van mijn ervaringen!

Liefs,
Sylke

Reacties

Reacties

Stefanterwindt@gmail.com

Hoi Sylke, mooi avontuur en bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Veel plezier en success! Tot de volgende keer,
Stefan

Omi

Wat een blitse auto ,leuk je verhaal .
Liefs uit Elden .

Marjo cousijn

Dag Sylke, ik ben de vriendin van Hetty. Leuk om je verhaal te lezen, kan ik Hetty op de hoogte houden.
Veel plezier daar in het mooie NZ

Opi

Wat een leuk verhaal Sylke.
Ben blij dat 't zo goed gaat met je en zo'n leuk gezin om je heen hebt met alle luxe voor je zelf.
Veel liefs en kusje, opi

eriK

Sylkieeeeeeee,
wat een leuk verhaal weer! zo te lezen heb je het heel goed getroffen met je nieuwe familie, leuke kids die al aan je gewend raken en leuke huisdieren! Maar ja, heb je daar ook zo'n leuke oom.........;-) En wat een blitse kar! Straks heb je meer links gereden dan rechts in NL haha!
Veel plezier verder weer!
Liefs eriK

inge

War heb je dat mooi helder opgeschreven! Knap

Yvonne

Ha mede Mazda tijdster! Wat een super auto! Ben je al een keer aan de “verkeerde” kant ingestapt??
Leuk om te zien waar je nu woont, mooie uitzichten! Liefs!

Ellen

Dag Sylke,

Leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Nu hebben we al een goed beeld van je familie en hoe het er daar uit ziet. gaan ze ook wel eens fietsen of wandelen of doen ze alles met de auto?

Groetjes Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!