#1 Voorbereidingen, reis en oriëntatieweekend

Hoi allemaal,

Hierbij mijn eerste blog over de voorbereidingen, reis en oriëntatie weekend van het begin van mijn jaar in Auckland, Nieuw-Zeeland als au pair bij mijn nieuwe gastfamilie! Foto’s staan apart onder het mapje foto’s :).

Het begon allemaal 12 maanden geleden toen ik me opgegeven heb voor het Nieuw-Zeelandse au pair programma van Travel Active. Na een heleboel documenten, mailtjes, recensies, een interview in het Engels en een voorbereidingsdag kon ik in maart dit jaar mijn documenten opsturen naar Travel Active, die het doorstuurde naar de partnerorganisatie Dream Au Pair in Nieuw-Zeeland. Vanaf daar ging het super snel. Ergens op een woensdag werden mijn documenten goedgekeurd bij Dream Au Pair en meteen vrijdag, dus twee dagen later, kreeg ik twee mailtjes van 2 superleuke gezinnen. De dagen daarna, zaterdag en maandag heb ik geskyped. Wat was dat spannend zeg, maar met een beetje zelfvertrouwen in mijn Engels en een hele hoop enthousiasme is me dat enorm mee gevallen. De eerste familie die ik geskyped heb was meteen mijn favoriet, wat ik van te voren niet had verwacht. De moeder was super enthousiast, de kinderen hadden leuke leeftijden, ze woonden heel mooi in het buitengebied met veel natuur om hun heen en ook niet te vergeten, ik zou alle schoolvakanties vrij hebben! Dit zou mijn toekomstige gastfamilie worden!

Na een contract te tekenen en mailtjes over en weer naar mijn hostmoeder zat er niks anders op dan wachten. Ondertussen ben ik nog op vakantie geweest naar Spanje met 5 vriendinnen en op interrail met 2 vriendinnen naar Berlijn, Praag, Budapest en Michelstadt! Zo erg was dat wachten dus niet. En eindelijk was het dan zover, mijn 18e verjaardag waarop ik mijn visum zou kunnen aanvragen en daarna mijn vliegticket zou mogen boeken. Hier wil ik dan ook even een shoutout naar mijn moeder geven; dankjewel mama voor het regelen terwijl ik aan de andere kant van Europa zat.

Pfoe, yes, ticket geboekt, tassen gepakt, iedereen gedag gezegd (wat me niet makkelijk af ging) en op naar het verre Nieuw-Zeeland, een reis van 32 uur in mijn eentje met een tussenstop in China. Gelukkig ben ik daar twee leuke Nederlandse meiden tegen gekomen die dezelfde vlucht en dus transfer hadden naar Auckland en kon ik met hun die tijd optrekken. De vluchten waren prima, alleen mijn eet- en slaapritme werd helemaal omgegooid. Vliegtuig-avondeten om 4 uur ‘s middags met ontbijtjes om 12 uur ‘s nachts en weinig slaap maakte dat ik eenmaal in het hotel in Auckland heel moe was. Toch heb ik mijn slaap kunnen uitstellen om een jetlag zoveel mogelijk te voorkomen en dat is aardig gelukt!

De volgende ochtend in het hotel was het tijd voor de orientatie. We hebben op de eerste dag veel dingen besproken over het au-pair leven, verwachtingen van het gezin en wat formele dingen zoals bankzaken etc. De tweede dag hadden we ‘s ochtends een super goede ehbo cursus en ‘s middags een wat minder uitgebreide theorie-les voor het autorijden. Van de 15 au pairs bij oriëntatie waren er 13 Duits, dus ik heb in die twee dagen beter mijn Duits geoefend dan Engels maarja, ik heb er ook wat leuke andere meiden leren kennen om wellicht een keer mee te gaan reizen.

De tweede dag van orientatie was het dan smiddags zover, we zouden opgehaald worden door onze gastfamilies! Ik was heel benieuwd naar alles, de moeder, kinderen, het huis, de omgeving, het rijden, de kat en de eventuele hond. Hierover zal ik volgende blog vertellen en hopelijk komt die er al snel aan! Sorry voor deze eerste lange blog, schrijvers-familie denk ik maar ;)! Als er nog vragen zijn, mail of app mij gerust, alleen maar leuk!

Veel lieve groetjes vanuit het prachtige Aotearoa (Nieuw-Zeeland in Maori)!
Sylke
(Mag ondertussen uitgesproken worden als sylkie ;)

Reacties

Reacties

Joke en eriK

Lieve Sylkie, leuk om je eerste ervaringen te lezen! Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen voor lange blogs hoor, ik denk dat iedereen wel enthousiast is om je verhalen te lezen! Veel plezier de komende tijd en we zijn benieuwd naar wat nog komen gaat!
Liefs Joke en eriK

Myrthenz

Hey Sylkie!! Blogverhalen worden wij heel blij van! Leuk dat je ook een reismee hebt aangemaakt, dan kunnen we je volgen, fototjes kijken en reacties plaatsen met cheesy dingen als "we missen je nu al :'(". Dat laatste is wel een klein beetje waar, maar we zijn vooral heeeeel benieuwd naar alle volgende avonturen en verhalen die je wil delen met de wereld; we hebben genoten van je eerste verhaal!
Hele dikke hugs van ons, we love you!

Peter en Yvonne

Vol verwachting klopt ons hart! We volgen je graag en de blogs zijn nooit te lang!
Gezellig om je eerste ervaringen te lezen, heel veel succes en plezier!
Liefs Peter en Yvonne

Anja

Hoi Sylkie,
Spannend om zo alleen naar de andere kant van de wereld te gaan en leuk dat we dat mee kunnen beleven.
Groetjes,
Anja

Ellen

Veel plezier daar Sylke. Wij hebben een hele mooie huttentocht gemaakt in Zwitserland en daarna aan een meer gekampeerd vlak bij Zurich. Nu nog een week vakantie thuis met nog steeds warm weer.

groetjes Ellen

Lianne Gasseling

Hoi Sylke,

wat leuk dat we je bloggen mee mogen lezen! nooit te lang zou ik zeggen, want het is leuk om verhalen te lezen van de andere kant van de wereld om een beetje te weten hoe het er in Nieuw Zeeland toegaat. Je eerste weken zijn voorbij dus ik ben heel benieuwd hoe het je ondertussen vergaat. Een beetje gewend aan de kids, moeder en het links rijden..... Kom maar door met je verhalen!
wens je veel plezier toe!

groetjes ook namens de familie! Yong Yi hebben we net opgehaald van Schiphol, na haar vrijwilligerswerk in Zambia en Zimbabwe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!